Ahad, 7 Ogos 2016

Kisah Sebenar Seorang Aku..

Assalamualaikum..
Gembira sungguh dihati apataknya, hampir 20 tahun lebih nak buang kan lebih-lebihan lemak kat badan ni.. Bayangkan start Form 1 (13 tahun) badan makin membesar.. maklumla time tu selera makan tengah ada.. sampai la umur 20tahun seluar kena pakai size 42.. kadang² tu jeles tengok kawan² dengan stail fesyen terkini.. Macam² produk guna, dari murah sampai ke Mahal.. hasilnya takde..makin membesar ada la.. Bayangkan perasaan rendah diri masih menebal.. kena plak kawan² beri bermacam gelaran.. Nak marah tak boleh, sebab lagi marah lagi dapat gelaran baru pulak.. so simpan dalam hati pulak..

Sekarang ni dh 37tahun dah.. Alhamdulillah cinta hati saya (wife) jadikan saya "Tikus Makmal" dengan memberi produk Shaklee.. Mula² kena telan dulu Herblax 2biji 1 hari.. Sebulan juga la telan pil tu.. ye la kena bagi cuci dulu apa yang bersarang dalam usus tu.. Dari 2biji Up pulak ke 4biji, dah tu kena tambah 2 lagi jenis, Leceitin & Omega Guard..
Semua tu ada fungsinya, Cuci, buang & tenaga.. Sayang punya pasal kat wife maka terima la ujikaji kat diri saya.. hehe



Alhamdulillah sepanjang saya mengambil Supliment ni, saya takde la sampai berlari ke toilet maklum la kalau detox ni, memang kena selalu ke toilet.. Tapi bola.mengambil ni.Takde la sampai macam tu..

3bulan saya ambil suplement ni, saya macam tak percaya, dari 120kg turun ke 115kg, lepas tu turun lagi ke 109kg.. macam tak caya pulak..Sepanjang bulan Ramadhan baru² ni saya x timbang, sebab nak tengok result dia.. penghujung bulan ramadhan baru saya cek..Terperanjat lagi sekali sebab dapat 98.6kg.. fuiiyoo seeonok tu.. Kat kampung semasa raya mak saya terkejut sebab dah susut dah anak dia..hehe..Nak.kata konsisten makan pil tu tak juga.. kadang² skip sampai 1minggu.. so  takde la naik balik..

Baru² ni saya & wife bawa anak pi klinik sebab demam, saya nampak la alat penimbang dalam bilik Doc.. so saya timbang la.. Alhamdulilah turun lagi ke 96kg.. Syukur dah lama saya mengidamkan penurunan macam ni.. Sekarang timbul masalah lain pulak, Seluar banyak banyak dah longgar..baju pun dulu 2xL & 3xL sekarang XL la pulak.. nak tak nak kena cari size baru la sekarang ni..



Kepada wife saya yang empunya Blog ni.. Anda telah BERJAYA buat ujian keatas Suamimu ni..hehe..  Kepada Anda² yang membaca ni.. Jika mahu menjadi tikus makmal macam saya ni cepat² hubungi

0197439447 (Izni Malek) Insyaallah beliau sedia membantu..

Jadilah sebahagian SHAKLEE EFFECT!


1 ulasan: